INSTAGRAM

Monday, 10 February 2014

CNY 2014

HI!! :) hope everyone's been having a lovely chinese new year!!! I've been so busy the past month I'm dying for some alone time to just stay in bed and watch a good movie :( what with school, and starting work at Dom Lounge, plus my 2 other jobs, I've been spreading myself so thin I'm so drained :(

CNY this year was pretty good though apart from the fact that I LOST MY PHONE AGAIN OMGGGG I want to cry already. I seriously have zero luck with phones I should just use my 7 eleven Nokia phone forever or like just use a pager la. I lost it on my first day working at Dom so now I really have no choice but to work more. So much for saving up for a DJ set :( so i've been surviving on writing people's numbers on my wrists and borrowing phones from strangers its quite bad. But I guess its kind of a nice change not clinging onto my phone so much? Like I used to need my phone by me at all times and it was the first thing I looked for in the morning and the last thing I used at night and I used to feel the need to check my notifications all the time but now I feel slightly more relaxed like I don't really have to bother so much anymore hahaha and now when I wanna meet somebody I have to set a specific time and place and be there on the dot. Hahaha like quite romantic and old school right?? Ok idk maybe I'm just trying to make myself less miserable hahaha.

But its all cool!! It could have been worse and I still have a lot to give thanks for :)
Like all the good food the past couple of weeks. HAHA sorry I don't have much photos cause idk I'm not really in the habit of taking photos of my food cause I just wanna eat it damn badly but as usual there was the reunion dinner steamboat!


My dad's side relatives are the only ones I can visit every year because my mum's side are all residing in china! Miss my grandma so much though and hopefully next CNY my whole family and I will be able to go over to bai nian :) anyways I'm not particularly fond of my dad's side cause my first 2 aunts are really kooky, like really mad and mean. I remember when I told them I got into NUS they were like what omg how on earth did YOU manage to get in. Plus they weren't very nice to my mum especially when she first moved here. They were unwelcoming and calculative and just absolutely selfish and inconsiderate so I can't help but dread seeing them each year. Plus my uncles have basically disappeared to idk where so we've lost contact with them :/ but it was quite good cause I'm only just beginning to realise how much my cousins have in common with my sister and I hahahah and my fourth aunt makes amazinggggg food.




 Aww hehe zeus

Day 1: Awesome peranakan food every CNY YAYYY. Chap Chye, Curry, Belacan, Assam fish, Buah Keluak, Cincalok, ngoh hiang and lime juice. Ok but sorry there are no pictures cause I was too hungry.. hahaha. I'm gonna learn to make for my future husband ok.

And I really don't know why I never paid closer attention or bothered to learn more about the peranakan culture before but this CNY I decided not to go with the normal dresses etc. and go for something ethnic so I bought a kebaya for day 1, I learnt how to tie a sarong and my aunts were teaching me about the kebaya and telling me about my grandmother's peranakan customs last time!

Day 1 ootd (MY FIRST OOTD PHOTO ON INSTAGRAM EVER HAHAHA)
Making grandma proud in my kebaya HAHAHA.

I bought the bag from this Indian lady in Chinatown! It was like 50 bucks for 3 bags?? Super worth it and they're really unique!


Day 2: Went to visit my mum's side aunt! She's the only one who moved here from China and she's just absolutely lovely :)
Day 2 ootd! Love my cheongsam omg I wish I could wear cheongsams everyday like Maggie Cheung in "In the Mood for Love" HAHAHA.

Ok but anw I'm damn sad cause I lost like one side of my shoe?!?! Idk how also I think I dropped it in the cab cause they were damn painful so I took them off so if anyone finds my shoe please tell me ok.

Also, this is the first CNY ever where I gambled! And omg so happy I won HAHA even if its like 20 bucks cause I need it for my phone fund :'(

Just went to the museum for my art history module and in school waiting for thai class to start grr!

Have a fab feb friends and hope the monday blues aren't getting to y'all!xx
P.S. Sorry the photos aren't very nice, I can't edit them without my phoneeeee.